Máriazelli zarándoklat

A mindennapok feladatvégzései során előfordul, hogy fakóbbá válik bennünk a fény, megfáradunk, lelassulunk.

Máriazelli templom

A gondviselő Isten szeretete ilyenkor is utánunk nyúl, s összetereli gyermekeit a szent térben, a templomban, a lelket megfrissítő közös imádságra vagy éppen ugyanebből a célból egy jól megszervezett zarándoklatra. Mi az utóbbinak lehettünk részesei 2015.08.06-08 között, a Pannonhalma-Mariazell-Bécs körúton.

Felsőzsolcáról a görögkatolikus templom elől indult az autóbusz a kora reggeli órákban, melynek lelki vezetője főtisztelendő Gulybán Tibor kerületi esperes Úr és kedves felesége Marika volt. A busz indulása után a XXIII. János pápa reggeli imájával és közös imádsággal folytattuk utunkat, miután meg is érkeztünk első állomásunkra Győrbe. Régi, kedves ismerősök főtisztelendő Polgári László parókus és felesége Mártika nagy szeretettel fogadtak bennünket. Ezután Laci atya bemutatta a templomot és az egyházközséget. Az agapé elfogyasztása után elköszöntünk vendéglátóinktól és dimbes-dombos tájon haladtunk tovább, külső-belső napsütésben Isten jelenlétében. Lélekben egyre inkább felkészültünk a legszentebb imádságra a szent liturgiára, melyre a pannonhalmi apátság templomában került sor. Az oltárnál Tibor atya szolgált, amit még szebbé tett, hogy nekünk görögkatolikusoknak az "Urunk színeváltozása" ünnepe volt. Búcsút véve a csodálatos apátságtól, folytattuk utunkat Sopronba, ahol rövid városnézés után elfoglaltuk a szálláshelyünket. Vacsora előtt egy kis ünnepségre gyűltünk össze, hiszen Tibor atya ezen a szép napon ünnepelte pappá szentelésének 37. évfordulóját. A köszöntő után megfáradva, de lelkiekben feltöltődve átsétáltunk a Nyugat étterembe vacsorázni, majd mindenki csendes nyugovóra tért, hogy reggel felfrissülve folytathassuk zarándok utunkat.

zarándokok

A reggeli elfogyasztása után mindenki elfoglalta helyét a buszon, és a reggeli imádsággal elindultunk Máriazell felé. A gyönyörű Mürtz völgyön át utaztunk. Útközben megálltunk Maria Schutz városában, ahol megtekintettük a passionista rend gyönyörű barokk templomát, a gloggnitzi vár és a Semmering hágó csodaszép panorámáját. Utunkat folytatva láthattuk a Mürtz völgyi hatalmas gótikus cisztercita templomot, melyben megtalálható a neubergi madonna szobra ( Mária édesanyjával Annával és fiával a kis Jézussal van ábrázolva). Tovább haladva megérkeztünk Máriazellbe, ahol elsőként megtekintettük a Nagy templomot, a kegyoltárt, a magyar kápolnákat, majd a múzeum kincstárát. Szeretteinkért és elhunytjainkért gyertyát gyújtottunk a " lángoló kápolnában" , és bár erőnk fogytán volt, a nagy melegben mégis lelkesedéssel sétáltunk fel a " csodakút kápolnához" , ahol testünk felfrissítésére ittunk a forrás vizéből. Tovább sétáltunk a stációkhoz, végezetül felértünk a mozgó Betlehemhez, amely szemet gyönyörködtető látvány volt. A sok csodálatos látnivaló után visszamentünk a Nagy templomba és a kegyoltárnál Tibor atya Szent liturgiát szolgáltatott. A Szentlélek felemelte lelkünket s az Ige megerősített minket. A kegyelmekben, békében töltött nap után, lelkiekben bővelkedve indultunk a szálláshelyre, ahol megpihenve másnap újult erővel folytattuk utunkat.

A harmadik napon a reggeli imádság után indultunk Bécsbe, ahol elsőként megtekintettük a csodálatos Schönbrunni császári kastélyt. Az ámulatból felocsúdva város nézésre indultunk, a buszból látható volt az operaház, a parlament, a fogadalmi templom, a Wien folyó és a Duna találkozása, a Károly templom és még sorolhatnám tovább. A buszról leszállva gyalog folytattuk a zarándoklatot, a Burg udvaron át a belváros felé. Megtekintettük az Augusztinus templomot, a kapucinus templom kriptáját, majd a Szent István székesegyházat, és kegyeletünket leróttuk a számunkra oly kedves első pócsi Mária kegykép előtt. Egy meghitt kis kápolnában Tibor atya szent liturgiát végzett. Végül a híres Grabenen visszasétáltunk a Mária Theresia Platzra, ahol az autóbusz már várt minket.

Köszönjük a szervezőnek, Rohályné Marikának és az autóbusz vezetőinek ezt a csodás utat.

Hálát adunk Istennek az élményekben gazdag napokért és köszönetet mondunk főtisztelendő Gulybán Tibor kerületi esperes Úrnak és kedves feleségének Marikának, hogy mint lelki vezető és áldozó pap velünk töltötte ezt a három napot. Hitünkben megerősödve, lelkiekben gazdag élményekkel, sok kegyelemben részesülve értünk haza, s az itt kapott szeretetet visszük tovább hétköznapi életünkbe, munkánkba, emberi kapcsolatainkba.

Isten áldását kérjük vezetőinkre és mindnyájunkra!