Kispapok mélységben és magassságban

A Görögkatolikus Papnevelő Intézet a Miskolci Egyházmegye különleges tájaira kirándult.

romok között

Kocsis Gergely Attila, harmadéves papnövendék beszámolója:

2023. szeptember 16-án a nyíregyházi szeminárium kispapsága és elöljárói ismételten a Miskolci Egyházmegye területére indultak kirándulni.

A Bódvaszilas mellett magasodó Esztramos hegy az egykori vasércbányászat miatt csupán 320 méter magas, viszont népszerűségét pont ennek köszönheti: a termelés folytán különböző nehézségű sziklamászó és vasalt (via ferrata) útvonalat is ki tudtak alakítani eme festői környezetben. Tehát éppen ideális helyszínnek bizonyult a túránk kezdőpontjának.

hegymászók

Miután átvettük a felszereléseket Barta József igazgató úrtól és segítőitől, neki is kezdhettünk a csúcsok meghódításának. Néhány óra sziklamászás és egy rövid pihenő után a magasságból a mélységbe ereszkedtünk le, ugyanis a néhai bányarendszerbe és az abban található Rákóczi barlangba sikerült betekintést nyernünk. A roppant érdekes és egyedülálló látványvilággal rendelkező járatok felfedezését követően a martonyi pálos kolostorrom hajójában végeztük el az alkonyati istentiszteletet. A szertartás befejeztével birtokba vettük a jurtatábort, ahol szalonnát sütöttünk és a jakuzzikban pihenhettük ki mozgalmas napunk fáradalmait.

este

Másnap a vasárnapi Szent Liturgia előtt az abodi görögkatolikus templomot csodálhattuk meg. Az épület és az egyházközség történetének megismerését követően Szuhakállóba érkeztünk. Szarka József parókus atya köszöntőt mondott, majd az ünnepi szertartást főtisztelendő dr. Dobos András rektor, Szabó Antal spirituális és Polgári Bence prefektus atyák végezték. A bőséges ebéd elfogyasztása különösen jó hangulatban telt. A vasárnapi vecsernye volt a kirándulásunk záróakkordja, melyet az ékes múcsonyi görögkatolikus templomban imádkoztuk el. A fogadalmi kápolna megtekintése után Nyíregyháza irányába indultunk el.

Ez úton is szeretném a magam és társaim nevében megköszönni Polgári Bence prefektus atyának a szervezést, Barta József igazgatónak és a Dobos családnak a vendéglátást, és minden kedves embernek a támogatást, aki valamilyen formában szebbé tette kirándulásunkat. A Jóisten hordozza Őket a tenyerén!