Szent Erzsébet nyomában Sárospatakon

Bekecsi általános- és középiskolás diákok táboroztak Sárospatakon

csoportkép

Hittanos nyári táborukat 2023. június 28-30 között tartottuk Sárospatakon. A táborban általános és középiskolás diákjaink vettek részt két felnőtt kísérővel. Az utazást az önkormányzati busz és saját személygépkocsi segítségével tudtuk megoldani. Szállásunk egy sárospataki panzióban volt, szép két- és háromágyas szobákban.

hittanos

Első nap témája a történelem és hagyomány volt. Felkerestük a Magyar Nemzeti Múzeum égisze alatt működő történelmi emlékhelyünket: a sárospataki Rákóczi várat. Itt szakavatott vezető segítségével jártuk be a Vöröstornyot és a várkastélyt, majd az ágyúöntőműhelyben hallgattunk meg izgalmas, de közérthető magyarázatot az ágyuk készítéséről. Az ebédet egy helyi pizzériában fogyasztottuk el, ami nagyon hangulatos helynek bizonyult, ízletes ételeiről nem is szólva. Délután pedig a Pataki Kerámia Manufaktúra múzeumát és kiállítóterét látogattuk meg, ahol tárlatvezetés keretében ismerhettük meg a nagy múltú intézményt és hagyományait. Ezután hittanos foglalkozásunk volt, a szentek életéből ismertünk meg egy életrajzot, majd kézműves foglalkozást tartottunk: pólófestésben próbálhatta ki magát mindenki. Vacsora után esti sétát tettünk a belvárosban.

vacsora

Második nap témája hitünk és egyházunk volt. Mivel aznap volt Szent Péter és Pál apostolok ünnepe, részt vettünk a sárospataki görögkatolikus templomban végzett Szent Liturgián. A liturgiát én magam a helyi parókus atyával együtt végeztem. Az istentisztelet után Páll Miklós helyi parókus bemutatta a templomot és egyházközséget és buzdító szavakkal szólt a diákjainkhoz. A Római Katolikus Egyházi Gyűjtemény (Szent Erzsébet Ház) és a bazilika megtekintése után ebédet fogyasztottunk a szálláshelyünkön. Délután gyalogtúrát tartottunk – a kedvező időjárás miatt – és elmentünk a Megyer-hegyi Tengerszemhez, ami a Zemplén egyik legcsodásabb természeti kincse. A természet szépségeit megcsodálva, mi keresztények a teremtő isten szépségét is csodáljuk és köszönetet mondunk neki ajándékaiért. Este vacsora szintén a pizzériában volt, amelyet esti séta követett.

kirándulás

Harmadik nap a szabadidőről és sportról szólt. Reggeli után a Sárospatak-végardói Termálfürdőbe mentünk, hittanos gyerekeink nagy örömére fürdőzhettek órákon át, élvezve a verőfényes jó időt. A panzióban elköltött ebéd után még volt lehetőségünk hittanos-kézműves foglalkozásra: különböző színű fonalakból keresztet kötöttünk ún. négyes fonással. Késő délután indultunk haza Bekecsre jó kedvvel és hálával szívünkben.

játék

A napjainkat közös reggeli imával kezdtük és esti imával fejeztük be, de étkezéseink előtt és után is közösen mondtunk hálát az úrnak szeretetéért. A három nap alatt volt lehetőségünk társasjátékra, beszélgetésekre és még esti bújócskára is szállásunk udvarán. A tábor megerősítette közösségünk összetartozását, amely elsősorban a lelki értékeken alapul, másrészt a külső körülmények is erősítik azt. A hittantábor az EKCP-KP-1/2023/2-000360 azonosítószámú projekt keretében valósulhatott meg: „Egyházi közösségi célú programok támogatása” néven. A táborban tíz diák és két felnőtt kísérő vett részt. Köszönet érte!

Szabó Roland, kerületi esperes, bekecsi parókus