„Keressük, ami összeköt!” – A Miskolci Egyházmegye Székháza dolgozóinak zarándoklata Esztergomba.

Dátum
Hely
Szentendre

A Miskolci Egyházmegye Székháza dolgozóinak zarándoklata Esztergomba.

2023. április 24-26 között került sor a Miskolci Egyházmegye székháza dolgozóinak zarándoklatára Esztergomba. Az első nap reggelén két kisbusszal indultunk el a püspökség székházának udvaráról Nyékládháza és Mezőkövesd érintésével Egerbe. Nyékládházán és Mezőkövesden az utóbbi években épült görögkatolikus templomainkat tekintettük meg, majd ellátogattunk az Egri Bazilikába, ahol a felújítás alatt álló templom azon részébe is betekintést nyerhettünk, mely el volt zárva a látogatók elől. Nagy élmény volt az állványról, testközelből látni a bazilika freskóit. Ebédet követően hagytuk magunk mögött Eger városát, hogy elinduljunk végállomásunk, Esztergom felé. A szállás elfoglalása után városnéző sétára indult a társaság, amit közös vacsorával zártunk le. A szállásra visszaérve még lehetőség volt közös játékra, beszélgetésre.

A második nap reggelén a bazilikában vettünk részt Szent Liturgián, a Bazilika téli kápolnájában, ami nagyon bensőséges jelleget kölcsönzött az együtt imádkozásnak. A miséző atya a görögkatolikus résztvevők tiszteletére két szín alatti áldozásban részesítette az eucharisztiában részesülőket. Ezt követően megtekintettük a bazilikát, majd a Keresztény Múzeumot, ahol testközelből láthattuk a restaurálás alatt álló, a pápalátogatás idején, a nagy szabadtéri szentmisén a Parlament előtt felállított keresztet. Múzeumpedagógiai foglalkozáson is részt vettünk: egyszerű fatáblára festett ikonok kerültek ki a kezeink közül. A közös alkotás öröme feltöltötte a társaságot. Ezt követően a Szent Adalbert Központban ebédeltünk meg, majd a délután folyamán megnéztük a Mária Valéria hidat, a Szent Tamás-hegyi kálváriát és közös cukrászdázásra is sor került. Este a Prímás Pince borkínálatába kóstolhattunk bele, ahonnan egy kellemes borozást követően tértünk vissza szállásunkra. Itt még lehetőség volt további beszélgetésekre és közös társasjátékozásra is.

A harmadik napon megtekintettük a Szent Mihály görögkatolikus templomot, mely bár a görögkatolikusság szempontjából szórványban lévő templom, lehetőséget biztosít a környékbelieknek, hogy keleti rítusukat gyakorolják. A templomkertben található szépen felújított közösségi házban volt lehetőség beszélgetni az egyébként Budapestről kijáró parókus atyával a szórványközösség mindennapjairól. Ezt követően Szentendre felé vettük az irányt, ahol a Szerb Ortodox Székesegyházat, egy szerb ortodox templomot, valamint a szerb ortodox múzeumot is megtekintettük. A gazdag kiállítás bepillantást engedett a szerb közösség gazdagságába, annak 18. századi virágzásába, ugyanakkor lehetőség volt a jelenlegi helyzetről is tájékozódni. Ebédünket Gödöllőn fogyasztottuk el, majd kis csapatunk visszatért Miskolcra, hogy feltöltődve folytassa munkáját „Isten nagyobb dicsőségére”.

A zarándoklat az EKCP-KP-1-2023/2-000216 támogatás segítségével valósult meg.