Ministránsutazás rendhagyó módon

Három parókia ministránsai zarándokoltak Pio atya nyomában

csoportkép a rotondo előtt

Jármi Zoltán atya írása a zarándoklatról:

Két évvel ezelőtt, egy jószívű, egyházszerető ember, közös gondolkodás következtében elhatározta, hogy megajándékozza azokat a fiatalokat, akik az Úr oltáránál tevékenykednek. Ennek az elképzelésnek lett az eredménye, hogy Drótos József és felesége, Gabika elhatározták egy ministráns utazás tervét. Ez a pandémia miatt most júliusban valósulhatott meg. Felajánlásuknak köszönhetően az edelényi, kazincbarcikai, sajószentpéteri egyházközség tíz - tíz ministránsa, szolgálattevője meghívást kapott egy olaszországi utazásra. Így a közösségek is megmozdultak, hogy egy teljes busszal indulhassunk el erre a zarándoklatra. Ezen út végcélja San Giovanni Rotondo volt, ahol szent Pió atya élt.

Vasárnap korán reggel indultunk útnak 50 fővel. Az egyházközségekből kísérőként Dr. Janka Gábor atya és Halász György atya tartott velünk. Az egész napos utazás alatt megismerkedtünk egymással, közös imádságokat végeztünk, Gábor atya szellemes kvízt tartott nekünk több alkalommal, az egyházközségek versenyeztek és pontokat gyűjtöttek ilyenkor.

a zarándoktemplom

Késő délután megérkeztünk Bolognába, ahol felfrissült a közösség egy fürdőzés alkalmával, majd esti séta következett az óvárosban. Másnap reggeli után San Giovanni Rotondo felé vettük az irányt. A célállomáshoz közeledve tengeri fürdés következett, majd elfoglaltuk a szállásunkat. Este megtekintettük kivilágítva a Szent Pio zarándoktemplomot, a régi kistemplomot a kolostorral és a mellé épített új templomot is. Másnap végig zarándokoltuk a Pió atya életéhez köthető helyeket. A kolostort, ahol élt, a celláját, a kis múzeumot, a sírját, ahol imádkoztunk a szentéletű atya közbenjárásáért. Szent Liturgiát végezhettünk itt a kis szerzetesi templomban, ahol Pió atya a stigmákat is megkapta Jézus Krisztus kegyelméből. Végig jártuk a keresztút állomásait, ahol Pió atya gondolatain elmélkedtünk.

Felkerestük a híres kegyhelyet, amelynek a neve Monte San Angelo, ahol Szent Mihály arkangyal jelent meg. Itt imádkoztunk a föld alatti kápolnában, majd megtekintettük az ottani Santa Maria Maggiore templomot, melyben csodálatos régi bizánci freskókat csodálhattunk meg. A délutánt a tengerparton töltöttük. Este közös séta következett a zarándoklat tagjaival, ahol a fiatalok egy katolikus mexikói csapattal ismerkedtek meg.

csoportkép Asszissziben

Másnap reggel Assisi felé vettük az irányt, ahol az egyik legmisztikusabb, legszerethetőbb szent nyomdokain jártunk. Felkerestük az Assisi Szent Ferenc bazilikát, majd végig jártuk az óváros nevezetességeit, megállva Szent Ferenc születésének helyén is. Este a szállásunk mellett a Santa Maria Deigli Angeli templomot tekintettük meg a kis Portiunculával, ahol a szent a legszívesebben tartózkodott. Este a séta alatt, ima volt ebben a templomban, így éjszakai kivilágításban is imádkozhattunk ezen a gyönyörű helyen. Nagyon sok fiatal zarándokcsoporttal találkoztunk és szinte fiesta hangulat uralkodott az egész városban.

Másnap korán reggel indultunk, a zarándokfüzetünkből imádkoztunk, mely ezen útra készült, közösségi játékokat játszottunk és filmeket néztünk. Nagyon nagy élmény volt a zarándokcsoport összetartása, egymásra való odafigyelése, hiszen teljesen megvalósult az őskeresztény gondolat: mindenük közös volt. A hozott ételek, a vásárolt gyümölcsök, minden a közösség javát szolgálta. A közös busz melletti ebédek a legnagyobb szeretetben és szolgálatban teltek. el.

templomban

Nagyon köszönjük az egész közösségnek, az edelényi, kazincbarcikai és a sajószentpéteri parókia tagjainak hogy együtt imádkoztunk, közösségben voltunk. Mindenkire oda tudtunk figyelni és valóban arról ismertek fel bennünket, hogy mennyire szeretik egymást. A felsoroltakon kívül ezért is volt rendhagyó ez az utazás, mert ezen terület három nagy parókiája együtt vehetett részt ezen a felejthetetlen utazáson.