Lakásotthonok zarándoklata Máriapócsra

A Szent Zotikosz Gyermekvédelmi Intézet Megyaszói Szakmai Egységének gyermekei, nevelői, dolgozói karácsony előtti készületükben Máriapócsra zarándokoltak.

Csoportkép a zarándoklaton

MÁRIAPÓCSON JÁRTUNK...

Az adventi várakozás jegyében teltek a napok december elején, amikor a megyaszói lakásotthonok gyermekei és dolgozói közös kirándulást tettek a máriapócsi kegytemplomhoz.

December 3-án kora reggel indultunk neki a közel két órás útnak. Vidám napsütéses reggelre ébredve a korai ébresztő ellenére mindenki örömmel készült a kirándulásra. A buszban indulás után közös imát mondtunk Roland atyával, majd lassan közeledve Máriapócshoz a településről és a településen található kegytemplom történetéről hallhattunk egy kis ízelítőt.

Megérkezéskor nagy örömünkre régi ismerősünk Orosz István atya fogadott minket, aki a kegyhely igazgatója.

Érkezés után mindannyian a kegytemplom mellett található fatemplomot nézhettük meg először, ahová Tibor atya kísért minket és ismertette a templom történetét.

Ezután a templom melletti múzeumba mentünk mindenki örömére, mert egy kicsit csípős volt már kint a levegő.

A gyerekek és felnőttek érdeklődve hallgatták a történeteket az egyes tárgyakról, festményekről.

Miután minden helységet bejártunk a múzeumban, végre beléphettünk a kegytemplomba.

Hatalmassága, monumentális belső tere, gyönyörű falfestményei, a könnyező Mária kegykép mindannyiunkat lenyűgözött. Átszellemülten ültünk a sorok között és hallgattuk az atya előadását.

Roland atya vezetésével közösen imádkoztunk, néhány éneket elénekeltünk Marika néni irányításával, majd aki akart gyertyát is gyújthatott szeretteiért.

Miután kellőképpen megéhezett mindenki, a szomszédos zarándokház ebédlőjében megmelegedve fogyaszthattuk el a finom ebédünket. Aki akart, kis emléktárgyat is vásárolhatott magának és szeretteinek.

A gyerekek nagy örömére a kirándulás végén még jutott idő egy kis mászókázásra is a zarándokház mögötti „Noé bárkáján”. Indulás előtt búcsúzásképpen a máriapócsi kilátó tetejéről tehettünk még egy pillantást a táj szépségére.

Estefelé mindenki a frissen szerzett élményekkel telve és kellően elfáradva, de élményekben gazdagon térhetett haza.