Folytatódnak a táborozások ... Zempléni családtábor

2016. június 24-26. között a szirmabesenyői egyházközség telkibányai szálláshellyel rendezte meg „Zempléni családtáborát”.

fúzéri vár lépcsője

Az idei táborba ötvenkét fő utazott el. A tábor három napja alatt megismertük Zemplén és Abaúj megyében, Sárospatak és a fűzéri vár környékének Árpád-kori görög rítusú múltját és jelenét. Sárospatak környékének Árpád kori urai Ketel és Turzol=Tarcal kabar vezérek, illetve I. András és Anasztázia királyi pár voltak. A fűzéri vár környéke pedig az Aba család birtoktestéhez tartozott.

Pénteken délelőtt Sárospatakkal ismerkedtünk. Délután a fűzérradványi kastélyt látogattuk meg és ebéd után egy telkibányai ásványgyűjtő, ún. „kincskereső” túrán vettünk részt. Vacsorára saját készítésű, finom lecsót fogyasztottunk. Ezt követően estébe nyúló szellemi vetélkedő folyt három csapat között, melynek témája a foci körül forgott, hiszen éppen a labdarúgó EB zajlott.

Szombaton Hollóházára, majd Aba Amadé fűzéri várába látogatunk. A délutánt a Pálházáról Kőkapura való 'kisvonatozás' és túrázás töltötte ki. Vacsora után a „Múzeumok éjszakája” telkibányai programjába kapcsolódtunk be, illetve az EB közvetítését néztük meg a tévében.

Vasárnap a telkibányai Alexandriai Szent Katalin kápolnában végzett Liturgia és ebéd után a sátoraljaújhelyi kalandparkba látogattunk és Végardón fürödtünk. Végül Szerencsen keresztül este fél nyolcra érkeztünk haza.

A közös beszélgetések, élmények és az együtt készített vacsora erősítették egyházközségünk tagjainak összetartozását, egymás iránti felelősségre neveltek. A honismeret bővülésével pedig növekedett a hazaszeretet.