Oktatás- és nevelés témaköre a cigánypasztorációs kerekasztal beszélgetés középpontjában

2018. május 8-án délután a roma pasztoráció iránt érdeklődők ismét összegyűltek a Szent Atanáz Görögkatolikus Hittudományi Főiskolán. A kerekasztal beszélgetés a főiskola által szervezett Cigánypasztoráció a Görögkatolikus Egyházban című programsorozat keretén belül valósult meg, amelynek eddig már három alkalma volt.

a kerekasztal hallgatósága, köztük Kocsis Fülöp

A mostani alkalom arra adott lehetőséget, hogy a különböző típusú és szintű oktatási intézmények képviselői bemutassák a saját roma oktatási- és nevelési gyakorlataikat. Makkai László cigánypasztorációs helynök gondolatindító kérdéseket vetett fel bevezetőjében, majd a Miskolci Egyházmegyében folyó romapasztorációs szolgálatot mutatta be röviden.

A kerekasztal beszélgetés résztvevője volt még Mosolygó Dénes, a Szent Tamás Görögkatolikus Általános Iskola lelkivezetője, illetve Gyurkovics Andrea a Sója Miklós Görögkatolikus Általános Iskola tanítója, akik az általános iskolai szintű roma oktatási és nevelési gyakorlatot mutatták be. Molnár-Gál Béla, a kazincbarcikai Don Bosco Iskola igazgatója és a balajti cigány közösség diakónusa, a középiskolai szintű oktatási intézményben folyó roma oktatás/nevelés kérdéseit boncolgatta, míg Makkai László, mint a miskolci roma szakkollégium igazgatója a felsőoktatásban megvalósuló gyakorlatokra hozott példát. A kerekasztal beszélgetés fő előadója Szűcsné Fenyő Ágnes volt, aki a Sajópetriben már öt éve sikeresen működő Tanoda Program szakmai vezetője. Előadásának középpontjában a tanoda programokban megvalósítható tanulás-tanítás folyamata állt.

Fenyő Ágnes

A kerekasztal beszélgetés résztvevői miután bemutatták a saját területükön végzett cigánypasztorációs tevékenységet, meséltek a sikereikről, kudarcaikról és végül egy-egy ajánlást fogalmaztak meg arra vonatkozóan, hogy miért is érdemes és fontos a romapasztorációs küldetés szolgálatába állni.

Inántsy Pap Ágnes

További képek

Fotók: Szilágyi Tibor

 

Címkék